يادبود از سیزدهمین سال درگذشت زنده یاد ببرک کارمل و سومین سال وفات شادروان محمودبریالی
پرویز بشرمل پرویز بشرمل

بنام خدا

 

همایش وسیع 5  شنبه مورخ 19-9-1388  در سالون کانفرانس های هوتل موفق محفل ختم قرآن عظیم الشان  بیاد بود در گذشت از سیزدهمین سالگرد مرحوم ببرک کارمل رهبر و بنیاد گذار حزب  د.خ.ا.  وزنده یاد محمود بریالی از پیش کسوتان و تیوری پردازان نهضت فراگیر د.ت.ا. به اشتراک بیش از 300 تن از کادر ها و فعالان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان  احزاب سیاسی همسو ، سازمان های اجتماعی ،نهاد های جامعه مدنی ، شخصیت های اجتماعی ، فرهنگی ، علما و روحانیون ، سران اقوام وروشنفکران به دعوت شورای ولایتی هرات نهضت فراگیر د.ت.ا بر گذار گردید.

استاد عبدالقیوم بزرگرمل رییس شورای ولایتی نهضت فراگیر ودموکراسی و ترقی افغانستان در هرات حضور گرم و سبز مهمانان را خوش آمدید و خیر مقدم  گفته و از محترم مولوی  محمد طاهر امام مسجد پل رنگینه ناحیه 6 خواهش نمود تا یک دوره قرآن عظیم الشان را که قبلآ خوانده شده بود آنرا تکمیل و به روح پاک رهبران متوفا و شهدای راه وطن دعا نمایند.

متعاقبآ عبدالقیوم بزگرمل به سخنانش ادامه داده و افزودند

درهرمرحله از تاریخ افغانستان شخصیت های سیاسی و ملی در کار زار مبارزه و فعالیت های سیاسی از مشروطه خواهان اول  و دوم ، استقلال طلبان نیرو های طرفدار دموکراسی و پیشرفت در کشور از خود قهرمانی ها و رشادت ها و از خود خاطراتی مانده گاری بجا گذاشته اند.

و درین راه قربانی ها دادند. در مرحله از تاریخ مهین مان محترم ببرک کارمل باعده از روشنفکران و آگاهان سیاسی بخاطر ایجاد نظام دموکراتیک و عادلانه به تشکیل حزب سیاسی مترقی پرداختند و درفش مبارزه عدالت خواهی را برفراشتند.

این حزب توانست درجامعه جای خوبی را اختیار نماید.

عمده ترین خصوصیت رهبران حزب مادر مراحل مختلف از تاریخ افغانستان صداقت ، شفافیت ، میهن پرستی  و خدمت گذاری به مردم افغانستان بوده است.

نهضتی ها راه فرزندان صدیق و رهبران شایسته مانرا صادقانه به پیش میبرند. و در راستای ایجاد جامعه مترقی ، دموکرات ،وشایسته سالاری و تامین عدالت اجتماعی تا پای جان به پیش میروند.

 و پیروز میشوند.

 

بعدآ توریالی واحدی عضو شورای شهر و استاد لیسه جبلی بیانیه خویش را در رابطه به شخصیت مرحوم ببرک کارمل ایراد نمود.

سپس خلیل احمد پژمان محصل صنف چهارم پوهنحًی تعلیم تربیه و از کادر های رهبری جوانان نهضت فراگیر بیانیه خود را در رابطه به شخصیت زنده یاد محمود بریالی ارائه نمود.

متعاقبآ محمد یوسف پیشتاز استاد پوهنتون تربیه معلم هرات در رابطه به شخصیت به یاد ماندنی مرحوم ببرک کارمل و زنده یاد محمود بریالی صحبت نمودند.

محترم عبدالقادر کامل مسوول شورای ولایتی هرات حزب ملی هیواد  از ابتکار شورای ولایتی هرات نهضت فراگیر در رابطه به یاد بود از خاطرات رهبران و شهدای راه عدالت اجتماعی قدر دانی نمود و نقل و قولهای از مرحوم کارمل صاحب بیان نمود.

محفل با بیانیه پر محتوای محترم محمد انور متین عضو هیأت اجراییه مجلس موسسان پایان یافت. ضمنآ  دو نفر از دختران جوان مربوط به نهضت فراگیر جوانان هرات اشعاری قرائت نمودند.

تمام بیانیه ها و سخنرانی ها از طرف شرکت کننده گان  مورد استقبال گرم قرار گرفت و محفل با دعائیه یی ختم گردید.

در ختم محفل از تمام شرکت کننده گان خواسته شد تا به سالون غذا خوری تشریف ببرند بعد از ختم صرف غذا به ساعت 5 عصر هیأت رهبری نهضت با مهمانان و داع نمودند.

 

 


December 13th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها